Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Stepnica

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XXXV/299/06 w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stepnica.


Uchwała Nr XXXV/299/06

Rady Gminy Stepnica

z dnia 28 kwietnia 2006 r.

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stepnica.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym ( Dz.U. nr 142 poz. 1591 z 2001 r. , z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 , poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 z 2004 , Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 , z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128) oraz art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747, z 2002 Nr 113 poz. 984, z 2004 r. Nr 96 poz. 959 i Nr 173 poz. 1808, z 2005 r. Nr 85 poz. 729 i Nr 130, poz. 1087 ) Rada Gminy Stepnica uchwala co następuje:

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1. Ustala się szczegółowe zasady dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stepnica w formie poniższego „Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stepnica”.

§ 2.1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego oraz odbiorców w zakresie prowadzenia i warunków korzystania z usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi, za pomocą urządzeń wodociągowych oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Stepnica.

2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:

1) ustawa - ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72 poz. 747 z późn. zm.),

  • 2) umowa - należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:

  • - umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

  • - umowa o zapatrzenie w wodę,

  • - umowa o odprowadzanie ścieków.

3) wodomierz główny - przyrząd pomiarowy zainstalowany na wewnętrznej instalacji wodociągowej obiektu budowlanego przy punkcie czerpalnym,

4) wodomierz dodatkowy - przyrząd zainstalowany za wodomierzem głównym, służący ustaleniu ilości wody bezpowrotnie zużytej, zainstalowany i utrzymywany na koszt Odbiorcy,

5) osoba ubiegająca się o przyłączenie do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych - osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych.

§ 3. Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków udzielone decyzją Wójta Gminy Stepnica.

Rozdział II

Minimalny poziom świadczonych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz obowiązki Odbiorców warunkujące jego utrzymanie

§ 4. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić:

    1. dostawę wody, o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wynikającej z obowiązujących przepisów,

    2. odbiór ścieków w ilości określonej w umowie oraz jakości wynikającej z obowiązujących przepisów, warunków technicznych przyłączenia i zawartej umowy,

    3. ciśnienie wody w miejscu przyłączenia do sieci wodociągowej, nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,4 MPa ( 4 barów),

    4. ciągłość i niezawodność dostaw wody z urządzeń wodociągowych posiadanych przez Przedsiębiorstwo oraz odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych posiadanych przez Przedsiębiorstwo,

    5. budowę urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji,

    6. zakup, zainstalowanie i utrzymanie na własny koszt wodomierza głównego,

    7. dokonywanie na własny koszt niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przyłączy będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa z wyjątkiem uszkodzeń powstałych z winy Odbiorcy.

§ 5. Odbiorcy są zobowiązani do korzystania z usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, a w szczególności do:

  1. utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego,

  2. zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania, w szczególności poprzez montaż i utrzymanie zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na warunkach określonych odrębnymi przepisami,

  3. użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób niepowodujący zakłóceń funkcjonowania urządzeń kanalizacyjnych oraz natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków,

  4. nie zmieniania, bez uzgodnień z Przedsiębiorstwem, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych,

  5. utrzymywania pomieszczeń, w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w stanie uniemożliwiającym ich uszkadzanie, zakłócenia prawidłowego działania, w tym zabezpieczenie pomieszczeń przed dostępem osób nieuprawnionych,

  6. zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie,

  7. informowania Przedsiębiorstwa o posiadaniu własnych ujęć wody oraz udostępnienia Przedsiębiorstwu dostępu do tych ujęć i instalacji z nich zasilanych, a także połączonych z urządzeniami wodociągowymi własnych instalacji, jeżeli zachodzą uzasadnione przesłanki, że instalacje Odbiorcy mogą negatywnie oddziaływać na poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo,

  8. wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach i na warunkach określonych w warunkach technicznych przyłączenia i umowie,

  9. udostępniania Przedsiębiorstwu terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy,

  10. udostępniania nieodpłatnie Przedsiębiorstwu miejsca na elewacji lub ogrodzeniu nieruchomości celem umieszczenia tabliczek z oznaczeniami armatury wodociągowej.

§ 6. W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu świadczonych usług, Przedsiębiorstwo ma prawo przeprowadzania bieżącej kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków, kontroli przestrzegania umownych ustaleń dotyczących technicznych warunków przyłączenia do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych oraz wywiązywania się Odbiorcy z obowiązków określonych w § 5 niniejszego regulaminu.

§ 7.1. Jeżeli w trakcie eksploatacji przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego, będącego w posiadaniu Odbiorcy, powstanie zagrożenie istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo lub strat dla Przedsiębiorstwa, Odbiorca jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia przyczyn zagrożenia.

2. W przypadku, gdy Odbiorca nie usunie zagrożenia pomimo wezwania ze strony Przedsiębiorstwa, ma ono prawo dokonać zastępczej naprawy, bez zlecenia na koszt Odbiorcy na warunkach określonych w umowie.

§ 8 .Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o :

  1. stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby,

  2. zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych,

  3. każdej zmianie liczby osób korzystających z wody oraz zmianach mających wpływ na ustalenie ilości wody na podstawie norm zużycia wody - w przypadku rozliczeń w oparciu o przeciętne normy zużycia wody,

  4. o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.

Rozdział III

Szczegółowe warunki i tryb zawierania oraz rozwiązywania umów z Odbiorcami

Postanowienia ogólne

§ 9.1. Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków wyłącznie na podstawie pisemnej umowy zawartej z Odbiorcą.

2. Umowa winna w szczególności zawierać postanowienia określone w art. 6 ust. 3 ustawy oraz szczegółowe obowiązki stron i miejsce wykonywania usług dostawy wody, odbioru ścieków.

3. Postanowienia umowy nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustaw, przepisów wykonawczych oraz postanowień regulaminu.

§ 10. 1. Umowy są zawierane na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.

2. Strony zawierają umowę na czas określony:

    1. gdy na czas określony ustanowiony został tytuł prawny do nieruchomości stanowiącej miejsce wykonywania usług dostawy wody, odbioru ścieków,

    2. na wniosek Odbiorcy.

§ 11. Nie wymaga zmiany umowy, zmiana taryfy, zmiana adresu do korespondencji, wymiana wodomierza głównego zainstalowanego na przyłączu.

.

Zasady zawierania umów

§ 12.1. Umowa jest zawierana na pisemny wniosek osoby, posiadającej tytuł prawny do nieruchomości, która jest legalnie i prawidłowo technicznie przyłączona do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych, znajdujących się w posiadaniu Przedsiębiorstwa.

2. Wraz z wnioskiem o zawarcie umowy osoba, o której mowa w ust. 1 obowiązana jest przedstawić dokument stwierdzający jej tytuł prawny do nieruchomości.

3. Umowa może być zawarta z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, po uprawdopodobnieniu faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości.

§ 13.1. Na pisemny wniosek zarządcy budynku wielolokalowego lub budynków wielolokalowych, legalnie i prawidłowo technicznie podłączonych do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych znajdujących się w posiadaniu Przedsiębiorstwa, zawierana jest umowa z osobami korzystającymi z lokali znajdujących się w budynku wielolokalowym.

2. Wniosek o którym mowa w ust. 1, pod rygorem pozostawienia przez Przedsiębiorstwo bez rozpatrzenia, zawierać musi w załączeniu:

    1. oświadczenie zarządcy/właściciela o opomiarowaniu wszystkich punktów czerpalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz aktualnymi normami technicznymi Polskiego Komitetu Normalizacji,

    2. określenie osób korzystających z lokali, w tym określenie rodzaju tytułu prawnego do zajmowanego lokalu wraz ze zgodą takiej osoby na zawarcie umowy, potwierdzoną własnoręcznym podpisem,

    3. dane dotyczące opomiarowania punktów czerpalnych: numer wodomierza, jego średnica, producent, data legalizacji oraz numer lokalu który opomiarowuje,

    4. wniosek zarządcy/właściciela budynku o zawarcie umowy o dostawę wody i odprowadzanie ścieków z budynku, rozliczającą różnice wskazań między wodomierzem głównym, a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych, na które będą zawarte umowy z osobami korzystającymi z lokali,

    5. wnioski osób korzystających z lokali o zawarcie umów, potwierdzone własnoręcznym podpisem, zawierające w szczególności: imię i nazwisko (imiona i nazwiska- w przypadku małżonków), adres zamieszkania, nr PESEL, lokal którego wniosek dotyczy, rodzaj tytułu prawnego do lokalu,

    6. zasady wstrzymania dostaw wody do lokali oraz poza lokalami bez zakłócania dostaw wody do pozostałych lokali opracowane przez zarządcę/właściciela budynku, wraz z potwierdzeniem ich akceptacji czytelnymi podpisami osób korzystających z lokali,

    7. oświadczenie wnioskodawcy o poinformowaniu osób korzystających z lokali o zasadach rozliczania różnic oraz o obowiązku ponoszenia na rzecz Przedsiębiorstwa dodatkowych opłat,

    8. schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za wodomierzem głównym, wraz z określeniem lokalizacji wszystkich punktów czerpalnych.

3. Po wpłynięciu kompletnego wniosku Przedsiębiorstwo w terminie uzgodnionym z zarządcą/właścicielem budynku wielolokalowego dokonuje przeglądu technicznego instalacji wewnętrznej oraz odbioru technicznego montażu wodomierzy, celem potwierdzenia zgodności informacji zawartych we wniosku, o których mowa w ust. 2 ze stanem faktycznym i stwierdzenia spełnienia wymogów określonych w art. 6 ust. 6 ustawy.

4. Umowy, o których mowa w ust. 1 zawierane są po stwierdzeniu, iż spełnione są wszystkie wymogi określone w art. 6 ust. 6 ustawy.

5. Do czasu zawarcia umów przez wszystkie osoby korzystające z lokali, właściciel lub zarządca budynku wielolokalowego zobowiązany jest regulować należności wynikające z różnicy między wskazaniami wodomierza głównego a wodomierzami zainstalowanymi przy punktach czerpalnych w lokalach, na które zostały zawarte umowy.

6. Przedsiębiorstwo określa wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1.

§ 14. Przedsiębiorstwo sporządza projekt umowy, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od daty złożenia kompletnego wniosku o zawarcie umowy, a w przypadkach określonych w § 13 niniejszego regulaminu - w terminie nie dłuższym niż 21 od dnia przeglądu technicznego potwierdzającego spełnienie wymogów, o których mowa w art. 6 ust. 6 ustawy.

Zasady rozwiązywania umów

§ 15.1. Umowa może być rozwiązana w drodze porozumienia stron lub przez stronę umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonego w umowie.

2. Rozwiązanie umowy w trybie porozumienia stron dokonywane jest w formie pisemnej.

3. Rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem, następuje poprzez złożenie przez stronę pisemnego oświadczenia.

4. Wypowiedzenie umowy przez Przedsiębiorstwo winno wskazywać przyczynę wypowiedzenia.

§ 16.1. Umowa wygasa w przypadku:

    1. śmierci Odbiorcy usług będącego osobą fizyczną,

    2. zakończenia postępowania upadłościowego lub likwidacyjnego, strony będącej przedsiębiorcą,

    3. zawarcia umowy z następcą, wskutek utraty przez Odbiorcę tytułu prawnego do nieruchomości,

    4. utraty przez Przedsiębiorstwo zezwolenia na prowadzenie działalności, a także utraty tytułu prawnego do urządzeń do których przyłączony jest Odbiorca,

    5. w przypadku odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, w sytuacjach określonych w art. 8 ust. 1 ustawy.

2. W przypadku odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego do budynku wielolokalowego, w sytuacjach określonych w art. 8 ust. 1, w szczególności z powodu braku uiszczania opłat przez zarządcę/ właściciela budynku z tytułu różnic wskazań między wodomierzem głównym, a sumą wskazań wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych, jednocześnie wygasają wszystkie umowy zawarte z osobami korzystającymi z lokali w tym budynku.

Rozdział IV

Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach

§ 17.1 Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami, w oparciu o ceny i stawki opłat określone w obowiązujących taryfach i ilości tych usług.

2. Długość okresu obrachunkowego określa Przedsiębiorstwo, przy czym okres rozliczeniowy nie może być krótszy niż jeden miesiąc.

3. Dopuszcza się stosowanie różnych cykli rozliczeniowych z poszczególnymi grupami Odbiorców.

§ 18.1. Podstawą obciążenia Odbiorcy należnościami za usługi świadczone przez Przedsiębiorstwo jest faktura.

2. Odbiorca dokonuje zapłaty w formie, miejscu i terminie wskazanych na fakturze, przy czym termin nie może być krótszy niż 14 dni od daty dostarczenia.

3. W przypadku opóźnienia w zapłacie faktury Przedsiębiorstwo ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych.

4. Zgłoszenie przez Odbiorcę zastrzeżeń, co do wysokości faktury nie wstrzymuje obowiązku jej zapłaty.

5. W przypadku stwierdzenia nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie Odbiorcy, zwraca się ją w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.

§ 19.1. W razie niesprawności wodomierzy ilość pobranej wody ustala się na podstawie zużycia wody równego średniemu zużyciu w ostatnim okresie, a w przypadkach gdy pobór jest nieregularny - w okresie analogicznym lat ubiegłych. W razie niesprawności w/w wodomierzy trwającej ponad 6 miesiące ilość pobranej wody może być ustalona w oparciu o normy zużycia wody, o których mowa w art. 27 ust. 3 ustawy.

2. W razie niesprawności urządzenia pomiarowego ilość ścieków ustala się na podstawie średniej produkcji ścieków w ostatnim okresie, a w przypadkach gdy produkcja jest nieregularna- w okresie analogicznym lat ubiegłych. W razie niesprawności urządzenia pomiarowego trwającej ponad 6 miesiące ilość ścieków może być ustalona w oparciu o normy zużycia wody, o których mowa w art. 27 ust. 3 ustawy

§ 20.1. Jeżeli Odbiorca pobiera wodę z ujęcia własnego i wprowadza ścieki do urządzeń Przedsiębiorstwa, ilość ścieków ustala się na podstawie urządzenia pomiarowego.

2. Przedsiębiorstwo może wyrazić zgodę na inną zasadę rozliczeń.

Rozdział V

Warunki przyłączenia do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych

§ 21.1. Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych składa Przedsiębiorstwu wniosek o wydanie warunków technicznych przyłączenia.

2. Z wnioskiem o przyłączenie do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do urządzeń. W uzasadnionych przypadkach Przedsiębiorstwo może wydać warunki techniczne przyłączenia osobie, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

3. Osoba ubiegająca się o przyłączenie jej nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych składa Przedsiębiorstwu wniosek o wydanie warunków przyłączenia, który powinien zawierać co najmniej:

    1. imię i nazwisko (lub nazwę wnioskodawcy),

    2. adres do korespondencji

    3. w przypadku osób prawnych odpis z właściwego rejestru wskazujący na sposób reprezentacji podmiotu,

    4. określenie rodzaju instalacji i urządzeń służących do odbioru usług,

    5. określenie ilości przewidywanego poboru wody, jej przeznaczenia oraz charakterystyka zużycia wody,

    6. wskazanie przewidywanej ilości odprowadzanych ścieków i ich rodzaju, a w przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków oraz zastosowanych lub planowanych do zastosowania urządzeń podczyszczających,

    7. opis nieruchomości, do której będzie dostarczana woda i/lub, z której będą odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej powierzchni, sposobu zagospodarowania. i przeznaczenia,

    8. wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody i dostarczania ścieków.

4. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych winna załączyć:

1) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,

2) aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości, względem istniejących urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

5. Przedsiębiorstwo przygotowuje i bezpłatnie udostępnia wzór wniosku.

§ 22.1. Jeżeli istnieje możliwość przyłączenia nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych Przedsiębiorstwo wydaje warunki techniczne przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

2. Warunki techniczne przyłączenia są ważne dwa lat od dnia ich wydania.

3. Warunki techniczne przyłączenia powinny określać w szczególności:

  1. wskazywać miejsce i sposób przyłączenia instalacji Odbiorcy do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych,

  2. maksymalną ilość dostarczanej do nieruchomości wody,

  3. dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,

  4. informacje o rodzaju i zawartości dokumentów, jakie powinna przedłożyć osoba ubiegająca się o przyłączenie do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych oraz podmiotach z jakimi należy uzgodnić, lub do jakich należy zgłosić fakt przyłączenia oraz projekt przyłącza.

4. Warunki techniczne przyłączenia mogą określać:

1) parametry techniczne przyłącza i jakość materiałów,

2) miejsce zainstalowania wodomierza głównego, a w przypadku, gdy wnioskodawca proponuje pomiar ilości odprowadzanych ścieków inaczej niż na podstawie odczytów ilości pobieranej wody, urządzenia pomiarowego do mierzenia ilości odprowadzanych ścieków, lub też wodomierzy do mierzenia ilości wody, której nie odprowadza się do kanalizacji.

5. Wynagrodzenie Przedsiębiorstwa za wydanie warunków przyłączenia winno wynikać z kosztów ponoszonych przez Przedsiębiorstwo na ich opracowanie. Przedsiębiorstwo może określić w tym zakresie opłatę zryczałtowaną.

§ 23. W razie braku możliwości przyłączenia nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych Przedsiębiorstwo w terminie nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania wniosku o wydanie warunków przyłączenia informuje o tym osobę ubiegającą się o przyłączenie, wskazując powody uniemożliwiające przyłączenie.

§ 24.1. Warunkiem przystąpienia do prac zmierzających do przyłączenia nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych jest:

  1. pisemne uzgodnienie z Przedsiębiorstwem dokumentacji technicznej,

  2. zawarcie umowy o włączenie do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych,

  3. uzgodnienie warunków i sposobów dokonywania przez Przedsiębiorstwo kontroli robót.

2. Celem uzyskania uzgodnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1), osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych przedkłada Przedsiębiorstwu odpowiednie dokumenty i informacje. Przedsiębiorstwo wydaje pisemne uzgodnienie lub odmowę uzgodnienia z uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentu i informacji.

3. Umowa, o której mowa w ust. 1 pkt 2 ) określa zasady odpłatnego włączenia przez Przedsiębiorstwo przyłącza lub urządzenia wybudowanego przez osobę ubiegającą się o przyłączenie do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych, a także nadzór Przedsiębiorstwa nad włączeniem. Wynagrodzenie Przedsiębiorstwa winno wynikać z kosztów ponoszonych przez Przedsiębiorstwo na jego dokonanie. Przedsiębiorstwo może określić w tym zakresie opłatę zryczałtowaną.

4. Przed zawarciem umowy na dostawę wody i odprowadzanie ścieków, Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych jest zobowiązana dokonać zgłoszenia Przedsiębiorstwu celem odbioru, wykonanego przyłącza pod kątem spełnienia warunków technicznych.

5. Przedsiębiorstwo na czas budowy może zawrzeć z osobą ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości umowę, o której mowa w § 9.1. przed dokonaniem odbioru wykonanego przyłącza.

Rozdział VI

Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

§ 25.1. 1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych w przypadku braku wystarczających mocy produkcyjnych oraz niewystarczających warunków technicznych uniemożliwiających realizację usługi.

2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia nowego Odbiorcy do istniejących urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych, jeżeli przyłączenie do tych urządzeń spowoduje obniżenie poziomu usług w stopniu takim, że nie będą spełnione wymagania określające minimalny poziom usług.

3. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania warunków technicznych, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi i uzgodnioną dokumentacją techniczną.

§ 26.1. W przypadku uzyskania od Przedsiębiorstwa przez osobę ubiegającą się o przyłączenie do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych informacji o braku możliwości przyłączenia nieruchomości do urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych , osoba ta może wystąpić z wnioskiem o wydanie warunków przyłączenia poprzez wybudowanie przez nią przyłącza wraz z niezbędnymi urządzeniami wodociągowymi i/lub kanalizacyjnymi.

2. Warunki techniczne przyłączenia w sytuacji, o której mowa w ust. 1 Przedsiębiorstwo wydaje po przedstawieniu przez osobę ubiegającą się o przyłączenie umowy zawartej z właścicielem urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych, określającej zasady odpłatnego przekazania wybudowanych urządzeń na stan właściciela lub zasady wspólnej realizacji inwestycji.

3. W przypadku budowy urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych przyłączanych do urządzeń posiadanych przez Przedsiębiorstwo, ma ono prawo do kontroli wszelkich prac budowlanych.

Rozdział VII

Sposób dokonywania odbioru przez Przedsiębiorstwo wykonanego przyłącza

§ 27.1. W ramach prac związanych z odbiorem przyłącza, Przedsiębiorstwo dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi warunkami przyłączenia, uzgodnioną dokumentacją oraz obowiązującymi przepisami i normami.

2. Odbiory częściowe, próby techniczne i odbiór końcowy przeprowadzane są przy udziale stron lub ich upoważnionych przedstawicieli.

3. Odbiór częściowy jest wykonywany przed zasypaniem przyłącza. Wszelkie odcinki przyłącza ulegające częściowemu zakryciu (tzw. prace zanikowe) należy zgłaszać przed zasypaniem.

4. Przed zasypaniem należy wykonać powykonawczą inwentaryzację geodezyjną.

§ 28.1. Termin odbioru końcowego osoba ubiegająca się o przyłączenie uzgadnia z Przedsiębiorstwem, zgłaszając gotowość do odbioru z co najmniej 7- dniowym wyprzedzeniem.

2. Zgłoszenie do odbioru winno zawierać w załączeniu, w szczególności:

  1. dane identyfikujące inwestora i adres przyłącza,

  2. termin odbioru proponowany przez Wykonawcę,

  3. protokoły: prób szczelności, odbiorów częściowych i dezynfekcji,

  4. powykonawczą inwentaryzację geodezyjną,

  5. powykonawczą dokumentację techniczną.

  6. inne dokumenty dotyczące odbioru.

    1. Z odbioru końcowego strony sporządzają protokół odbioru końcowego.

§ 29. Jeżeli warunki techniczne przyłączenia obejmowały również wybudowanie przez osobę ubiegającą się o przyłączenie urządzeń wodociągowych i/lub kanalizacyjnych, to warunkiem przystąpienia do odbioru przyłącza jest wcześniejszy odbiór tych urządzeń, w trybie analogicznym do odbioru przyłącza.

Rozdział VIII

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków

§ 30.1. O planowanych przerwach lub ograniczeniach w świadczeniu usług do 12 godzin Przedsiębiorstwo powinno poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na 2 dni przed planowanym terminem.

2. W przypadku planowanych przerw lub ograniczeń powyżej 12 godzin Przedsiębiorstwo powiadomi Odbiorcę usług z wyprzedzeniem 5 dni.

3. Do usunięcia awarii Przedsiębiorstwo przystępuje niezwłocznie po uzyskaniu informacji o jej wystąpieniu.

§ 31. 1. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.

2. Za wodę pobraną z zastępczych punktów poboru wody pobierane są opłaty na podstawie cen i stawek opłat określonych w obowiązującej taryfie.

§ 32. Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 Ustawy.

Rozdział IX

Standardy obsługi Odbiorców usług

Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

§ 33. Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi, a szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.

§ 34. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji objętych regulaminem oraz zawartych w taryfie.

§ 35. W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ Inspekcji Sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody, Odbiorcy przysługuje upust na zasadach określonych w umowie.

§ 36.1. W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z obowiązującymi przepisami lub nieplanowanych przerwach w dostawach wody, Odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie 14 dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od dnia w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.

2. Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1 przypadkach nie wykonania, lub nienależytego wykonania usługi.

3. Reklamacja winna być zgłoszona na piśmie.

4. Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu, nie dłużej niż do 30 dni.

5. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie.

Rozdział X

Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

§ 37.1. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na postawie umowy zawartej z gminą, Przedsiębiorstwem i jednostką straży pożarnej.

2. Pobór wody na cele przeciwpożarowe dokonywany jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem, a przede wszystkim z hydrantów przeciwpożarowych zainstalowanych na sieci wodociągowej.

3. Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa są jednostki straży pożarnej będące stroną umowy, o której mowa w ust. 1.

§ 38. Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa zobowiązani są do:

1) powiadomienia Przedsiębiorstwa o miejscu, czasie poboru oraz ilości pobranej wody niezwłocznie po zakończeniu akcji gaśniczej lub ćwiczeń, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od jej ich zakończenia,

2) naprawienia uszkodzonych urządzeń i zabezpieczeń.

§ 39. Przedsiębiorstwo za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe obciąża gminę, na zasadach określonych w umowie.

Rozdział XI

Przepisy końcowe

§ 40. W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności przepisy ustawy i przepisy wykonawcze do ustawy.

§ 41. Traci moc uchwała Nr V/34/03 Rady Gminy Stepnica z dnia 17 lutego 2003 roku w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, obowiązująca na terenie Gminy Stepnica ( opublikowana w Dz.U.W.Z Nr 26 poz.377.

§ 42. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

UZASADNIENIE

w sprawie nowego regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stepnica

Dotychczas, zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, rada gminy określiła w drodze uchwały regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stepnica. W związku z nowelizacją tej ustawy Gmina Stepnica wraz z Wielobranżowym Przedsiębiorstwem Eksploatacyjno Usługowym B. Daszkiewicz T. Woźny w Stepnicy opracowała nowy plan, który proponuje się wprowadzić uchwałą.

Aby zachować czytelność uchwały proponujemy nie dokonywać zmiany w uchwale nr V/34/03 dnia 17 lutego 2003 roku, lecz wprowadzić nowy jednolity tekst.

10


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Jakub Duszczak

Data wytworzenia:
12 maj 2006

Osoba dodająca informacje

Jakub Duszczak

Data publikacji:
12 maj 2006, godz. 10:57

Osoba aktualizująca informacje

Jakub Duszczak

Data aktualizacji:
12 maj 2006, godz. 10:57