Uchwała Nr XX/167/04 w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej
Uchwała Nr XX/167/04
Rady Gminy Stepnica
z dnia 17 września 2004 r.
w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1023) w związku z art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 161, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291)
Rada Gminy uchwala, co następuje :
§ 1. Ustala się procedurę uchwalania budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.
§ 2. 1. Projekt uchwały budżetowej Gminy Stepnica określa:
dochody budżetu Gminy,
dochody według ważniejszych źródeł,
dochody własne budżetu Gminy,
dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z tych zezwoleń,
dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,
dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego,
wydatki budżetu Gminy, z wyodrębnieniem:
wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu,
- wydatków z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji,
wydatków majątkowych,
wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,
wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego
dotacje z budżetu Gminy,
plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i środków specjalnych,
plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
wykaz zadań i zakupów inwestycyjnych Gminy Stepnica,
prognozę kwoty długu na lata, w których Gmina wykazywać będzie zadłużenie,
plan rozchodów budżetu Gminy,
źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu Gminy.
Projekt uchwały budżetowej może zawierać:
upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Gminy,
upoważnienie dla Wójta Gminy w zakresie udzielania pożyczek i poręczeń,
upoważnienie dla Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu,
środki wyodrębnione do dyspozycji sołectw,
kwoty rezerwy ogólnej i celowej.
3. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:
1) objaśnienia do projektu uchwały budżetowej zawierające m.in.:
opis prognozowanych kwot dochodów ze wskazaniem sposobu ich ustalenia oraz wskaźnikiem wzrostu, bądź spadku w stosunku do poprzedniego roku budżetowego;
opis planowanych kwot wydatków ze wskazaniem zasad ich kalkulowania oraz wskaźnikiem wzrostu, bądź spadku w stosunku do poprzedniego roku budżetowego;
opis planowanych rozchodów budżetu Gminy,
opis kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu budżetowego, bądź kierunków rozdysponowania nadwyżki budżetowej;
informacje o źródłach przychodów oraz kierunkach wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych i funduszy celowych;
2) informację o stanie mienia komunalnego zawierającą:
dane dotyczące gruntów zestawionych według tytułów władania i rodzajów użytkowania wraz z wyszczególnieniem ich wartości, powierzchni, sposobu wykorzystania;
dane dotyczące budynków i budowli zestawionych według tytułów władania i rodzajów użytkowania wraz z ich szacunkową wyceną i sposobem wykorzystania;
dane dotyczące innych składników mienia nie wymienionych w § 2, ust.3 pkt 2, ppkt. a, b;
dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w § 2, ust.3 pkt 2, ppkt. a, b, c od dnia złożenia poprzedniej informacji,
dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,
inne dane o zdarzeniach mające wpływ na stan mienia komunalnego.
informację o zobowiązaniach długoterminowych Gminy.
3. Zestawienia, o których mowa w § 2 ust.1 pkt.1, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 opracowuje
się w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej.
4. Zestawienia, o których mowa w § 2 ust.1 pkt.5, 6, 13, 15, 16 opracowuje się w podziale na
działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.
§ 3. Projekt porządku sesji, na której uchwalany jest budżet winien obejmować następujące punkty:
odczytanie projektu uchwały budżetowej,
odczytanie opinii stałych komisji wraz z ich wnioskami zaopiniowanymi wcześniej przez Komisję Budżetu,
przedstawienie stanowiska Komisji Budżetu w sprawie projektu budżetu i wniosków pozostałych komisji,
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
przedstawienie stanowiska Wójta Gminy w sprawie uwag zawartych w opinii RIO oraz opiniach i wnioskach komisji Rady,
dyskusja nad wnioskami i ich przegłosowanie,
głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
do Uchwały nr XX/167/04 Rady Gminy Stepnica z dn. 17 września 2004 r.
Procedura uchwalania budżetu Gminy Stepnica
|
|
|
|
Lp.
|
Termin do
|
Kto realizuje
|
Zadanie
|
1.
|
1 września
|
Skarbnik Gminy
|
przekazanie założeń do budżetu Gminy dyrektorom i kierownikom jednostek podległych oraz pracownikom urzędu
|
|
|
Radni
|
|
2.
|
30 września
|
Przedstawiciele jednostek pomocniczych gminy (sołectw)
|
|
|
|
Przedstawiciele komitetów społecznych
|
złożenie wniosku w biurze rady
|
|
-
|
Stowarzyszenia, organizacje, kluby sportowe itp.
|
|
|
15 września
|
Dyrektorzy jednostek i zakładów budżetowych
|
złożenie prowizorium budżetowego u Skarbnika Gminy
|
3.
|
15 września
|
Kierownik gminnych instytucji kultury
|
złożenie wniosku o dotację wraz z projektem planu finansowego (w tym: kosztami proponowanych imprez kulturalnych) w biurze rady
|
4.
|
30 września
|
Zarządca gospodarki wodno-ściekowej
|
złożenie wniosku do budżetu w biurze rady
|
|
|
|
analiza złożonych wniosków do budżetu będących w zakresie merytorycznym stanowiska pracy
|
5.
|
30 września
|
Pracownicy U G Stepnica
|
złożenie Skarbnikowi Gminy planu dochodów i wydatków w odniesieniu do realizowanych zadań merytorycznych,
|
6.
|
7 października
|
Skarbnik Gminy
|
wstępne zestawienie planu dochodów i wydatków w szczegółowości do paragrafu oraz planu przychodów i rozchodów Gminy
|
7.
|
14 października j
|
Wójt, Z-ca Wójta, Skarbnik Gminy
|
uzgodnienie planu dochodów i wydatków w szczegółowości do paragrafu oraz planu przychodów i rozchodów Gminy
|
8.
|
10 listopada
|
Skarbnik Gminy
|
opracowanie projektu budżetu Gminy
|
|
|
Wójt, Skarbnik Gminy
|
przedłożenie Radzie Gminy projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego
|
9.
|
15 listopada
|
Wójt, Skarbnik Gminy
|
przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania
|
10.
|
22 listopada
|
Skarbnik Gminy
|
przekazanie jednostkom podległym informacji niezbędnych do opracowania projektów ich planów finansowych
|
11
|
30 listopada
|
Komisje Rady Gminy
|
zaopiniowanie projektu uchwały budżetowej
|
|
|
|
przekazanie opinii i wniosków dotyczących projektu uchwały budżetowej do komisji budżetu
|
|
|
Rada Gminy
|
pierwsze czytanie projektu uchwały budżetowej
|
12.
|
7 grudnia
|
Komisja budżetu
|
zaopiniowanie projektu uchwały budżetowej
|
|
|
|
przekazanie opinii oraz wniosków poszczególnych komisji Rady Gminy Wójtowi Gminy
|
13.
|
14 grudnia
|
Wójt, Z-ca Wójta, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy
|
uzgodnienie i dokonanie autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej
|
14.
|
22 grudnia
|
Dyrektorzy i kierownicy jednostek podległych
|
opracowanie projektów planów finansowych
|
15.
|
31 grudnia
|
Rada Gminy
|
uchwalenie budżetu Gminy
|
w uzasadnionych przypadkach
|
|||
16.
|
31 marca roku budżetowego
|
Rada Gminy
|
uchwalenie budżetu Gminy
|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Jakub Duszczak Data wytworzenia:
04 sty 2006
Osoba dodająca informacje
Jakub Duszczak Data publikacji:
04 sty 2006, godz. 11:03
Osoba aktualizująca informacje
Jakub Duszczak Data aktualizacji:
04 sty 2006, godz. 11:03