Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Stepnica

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XX/167/04 w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej


Uchwała Nr XX/167/04

Rady Gminy Stepnica

z dnia 17 września 2004 r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1023) w związku z art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 161, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291)

Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1. Ustala się procedurę uchwalania budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.

§ 2. 1. Projekt uchwały budżetowej Gminy Stepnica określa:

  1. dochody budżetu Gminy,

  1. dochody według ważniejszych źródeł,

  1. dochody własne budżetu Gminy,

  1. dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z tych zezwoleń,

  1. dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,

  1. dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego,

  1. wydatki budżetu Gminy, z wyodrębnieniem:

    1. wydatków bieżących, w tym w szczególności:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu,

- wydatków z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji,

    1. wydatków majątkowych,

  1. wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

  1. wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,

  1. wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego

  1. dotacje z budżetu Gminy,

  1. plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i środków specjalnych,

  1. plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

  1. limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,

  1. wykaz zadań i zakupów inwestycyjnych Gminy Stepnica,

  1. prognozę kwoty długu na lata, w których Gmina wykazywać będzie zadłużenie,

  1. plan rozchodów budżetu Gminy,

  1. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu Gminy.

      1. Projekt uchwały budżetowej może zawierać:

        1. upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Gminy,

        1. upoważnienie dla Wójta Gminy w zakresie udzielania pożyczek i poręczeń,

        1. upoważnienie dla Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

        1. inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu,

        1. środki wyodrębnione do dyspozycji sołectw,

        1. kwoty rezerwy ogólnej i celowej.

3. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:

1) objaśnienia do projektu uchwały budżetowej zawierające m.in.:

  1. opis prognozowanych kwot dochodów ze wskazaniem sposobu ich ustalenia oraz wskaźnikiem wzrostu, bądź spadku w stosunku do poprzedniego roku budżetowego;

  1. opis planowanych kwot wydatków ze wskazaniem zasad ich kalkulowania oraz wskaźnikiem wzrostu, bądź spadku w stosunku do poprzedniego roku budżetowego;

  1. opis planowanych rozchodów budżetu Gminy,

  1. opis kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu budżetowego, bądź kierunków rozdysponowania nadwyżki budżetowej;

  1. informacje o źródłach przychodów oraz kierunkach wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych i funduszy celowych;

2) informację o stanie mienia komunalnego zawierającą:

  1. dane dotyczące gruntów zestawionych według tytułów władania i rodzajów użytkowania wraz z wyszczególnieniem ich wartości, powierzchni, sposobu wykorzystania;

  1. dane dotyczące budynków i budowli zestawionych według tytułów władania i rodzajów użytkowania wraz z ich szacunkową wyceną i sposobem wykorzystania;

  1. dane dotyczące innych składników mienia nie wymienionych w § 2, ust.3 pkt 2, ppkt. a, b;

  1. dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w § 2, ust.3 pkt 2, ppkt. a, b, c od dnia złożenia poprzedniej informacji,

  1. dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,

  1. inne dane o zdarzeniach mające wpływ na stan mienia komunalnego.

  1. informację o zobowiązaniach długoterminowych Gminy.

3. Zestawienia, o których mowa w § 2 ust.1 pkt.1, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 opracowuje

się w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej.

4. Zestawienia, o których mowa w § 2 ust.1 pkt.5, 6, 13, 15, 16 opracowuje się w podziale na

działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.

§ 3. Projekt porządku sesji, na której uchwalany jest budżet winien obejmować następujące punkty:

  1. odczytanie projektu uchwały budżetowej,

  1. odczytanie opinii stałych komisji wraz z ich wnioskami zaopiniowanymi wcześniej przez Komisję Budżetu,

  1. przedstawienie stanowiska Komisji Budżetu w sprawie projektu budżetu i wniosków pozostałych komisji,

  1. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

  1. przedstawienie stanowiska Wójta Gminy w sprawie uwag zawartych w opinii RIO oraz opiniach i wnioskach komisji Rady,

  1. dyskusja nad wnioskami i ich przegłosowanie,

  1. głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik nr 1

do Uchwały nr XX/167/04 Rady Gminy Stepnica z dn. 17 września 2004 r.

Procedura uchwalania budżetu Gminy Stepnica

Lp.

Termin do

Kto realizuje

Zadanie

1.

1 września

Skarbnik Gminy

przekazanie założeń do budżetu Gminy dyrektorom i kierownikom jednostek podległych oraz pracownikom urzędu

Radni

2.

30 września

Przedstawiciele jednostek pomocniczych gminy (sołectw)

Przedstawiciele komitetów społecznych

złożenie wniosku w biurze rady

-

Stowarzyszenia, organizacje, kluby sportowe itp.

15 września

Dyrektorzy jednostek i zakładów budżetowych

złożenie prowizorium budżetowego u Skarbnika Gminy

3.

15 września

Kierownik gminnych instytucji kultury

złożenie wniosku o dotację wraz z projektem planu finansowego (w tym: kosztami proponowanych imprez kulturalnych) w biurze rady

4.

30 września

Zarządca gospodarki wodno-ściekowej

złożenie wniosku do budżetu w biurze rady

analiza złożonych wniosków do budżetu będących w zakresie merytorycznym stanowiska pracy

5.

30 września

Pracownicy U G Stepnica

złożenie Skarbnikowi Gminy planu dochodów i wydatków w odniesieniu do realizowanych zadań merytorycznych,

6.

7 października

Skarbnik Gminy

wstępne zestawienie planu dochodów i wydatków w szczegółowości do paragrafu oraz planu przychodów i rozchodów Gminy

7.

14 października j

Wójt, Z-ca Wójta, Skarbnik Gminy

uzgodnienie planu dochodów i wydatków w szczegółowości do paragrafu oraz planu przychodów i rozchodów Gminy

8.

10 listopada

Skarbnik Gminy

opracowanie projektu budżetu Gminy

Wójt, Skarbnik Gminy

przedłożenie Radzie Gminy projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego

9.

15 listopada

Wójt, Skarbnik Gminy

przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania

10.

22 listopada

Skarbnik Gminy

przekazanie jednostkom podległym informacji niezbędnych do opracowania projektów ich planów finansowych

11

30 listopada

Komisje Rady Gminy

zaopiniowanie projektu uchwały budżetowej

przekazanie opinii i wniosków dotyczących projektu uchwały budżetowej do komisji budżetu

Rada Gminy

pierwsze czytanie projektu uchwały budżetowej

12.

7 grudnia

Komisja budżetu

zaopiniowanie projektu uchwały budżetowej

przekazanie opinii oraz wniosków poszczególnych komisji Rady Gminy Wójtowi Gminy

13.

14 grudnia

Wójt, Z-ca Wójta, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy

uzgodnienie i dokonanie autopoprawek w projekcie uchwały budżetowej

14.

22 grudnia

Dyrektorzy i kierownicy jednostek podległych

opracowanie projektów planów finansowych

15.

31 grudnia

Rada Gminy

uchwalenie budżetu Gminy

w uzasadnionych przypadkach

16.

31 marca roku budżetowego

Rada Gminy

uchwalenie budżetu Gminy


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Jakub Duszczak

Data wytworzenia:
04 sty 2006

Osoba dodająca informacje

Jakub Duszczak

Data publikacji:
04 sty 2006, godz. 11:03

Osoba aktualizująca informacje

Jakub Duszczak

Data aktualizacji:
04 sty 2006, godz. 11:03