Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Stepnica

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XX/167/04 w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej


Uchwała Nr XX/167/04

Rady Gminy Stepnica

z dnia 17 września 2004 r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1023) w związku z art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 161, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291)

Rada Gminy uchwala, co następuje :

§ 1. Ustala się procedurę uchwalania budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.

§ 2. 1. Projekt uchwały budżetowej Gminy Stepnica określa:

  1. dochody budżetu Gminy,

  2. dochody według ważniejszych źródeł,

  3. dochody własne budżetu Gminy,

  4. dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz za korzystanie z tych zezwoleń,

  5. dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,

  6. dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego,

  7. wydatki budżetu Gminy, z wyodrębnieniem:

    1. wydatków bieżących, w tym w szczególności:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu,

- wydatków z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji,

    1. wydatków majątkowych,

  1. wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

  2. wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,

  3. wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego

  4. dotacje z budżetu Gminy,

  5. plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i środków specjalnych,

  6. plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

  7. limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,

  8. wykaz zadań i zakupów inwestycyjnych Gminy Stepnica,

  9. prognozę kwoty długu na lata, w których Gmina wykazywać będzie zadłużenie,

  10. plan rozchodów budżetu Gminy,

  11. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu Gminy.

      1. Projekt uchwały budżetowej może zawierać:

        1. upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Gminy,

        2. upoważnienie dla Wójta Gminy w zakresie udzielania pożyczek i poręczeń,

        3. upoważnienie dla Wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

        4. inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu,

        5. środki wyodrębnione do dyspozycji sołectw,

        6. kwoty rezerwy ogólnej i celowej.

3. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:

1) objaśnienia do projektu uchwały budżetowej zawierające m.in.:

  1. opis prognozowanych kwot dochodów ze wskazaniem sposobu ich ustalenia oraz wskaźnikiem wzrostu, bądź spadku w stosunku do poprzedniego roku budżetowego;

  2. opis planowanych kwot wydatków ze wskazaniem zasad ich kalkulowania oraz wskaźnikiem wzrostu, bądź spadku w stosunku do poprzedniego roku budżetowego;

  3. opis planowanych rozchodów budżetu Gminy,

  4. opis kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu budżetowego, bądź kierunków rozdysponowania nadwyżki budżetowej;

  5. informacje o źródłach przychodów oraz kierunkach wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych i funduszy celowych;

2) informację o stanie mienia komunalnego zawierającą:

  1. dane dotyczące gruntów zestawionych według tytułów władania i rodzajów użytkowania wraz z wyszczególnieniem ich wartości, powierzchni, sposobu wykorzystania;

  2. dane dotyczące budynków i budowli zestawionych według tytułów władania i rodzajów użytkowania wraz z ich szacunkową wyceną i sposobem wykorzystania;

  3. dane dotyczące innych składników mienia nie wymienionych w § 2, ust.3 pkt 2, ppkt. a, b;

  4. dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w § 2, ust.3 pkt 2, ppkt. a, b, c od dnia złożenia poprzedniej informacji,

  5. dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,

  6. inne dane o zdarzeniach mające wpływ na stan mienia komunalnego.

  1. informację o zobowiązaniach długoterminowych Gminy.

3. Zestawienia, o których mowa w § 2 ust.1 pkt.1, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 opracowuje

się w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej.

4. Zestawienia, o których mowa w § 2 ust.1 pkt.5, 6, 13, 15, 16 opracowuje się w podziale na

działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.

§ 3. Projekt porządku sesji, na której uchwalany jest budżet winien obejmować następujące punkty:

  1. odczytanie projektu uchwały budżetowej,

  2. odczytanie opinii stałych komisji wraz z ich wnioskami zaopiniowanymi wcześniej przez Komisję Budżetu,

  3. przedstawienie stanowiska Komisji Budżetu w sprawie projektu budżetu i wniosków pozostałych komisji,

  4. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

  5. przedstawienie stanowiska Wójta Gminy w sprawie uwag zawartych w opinii RIO oraz opiniach i wnioskach komisji Rady,

  6. dyskusja nad wnioskami i ich przegłosowanie,

  7. głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Opracował: Mirosław Guzikiewicz


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Jakub Duszczak

Data wytworzenia:
24 wrz 2004

Osoba dodająca informacje

Jakub Duszczak

Data publikacji:
24 wrz 2004, godz. 10:30

Osoba aktualizująca informacje

Jakub Duszczak

Data aktualizacji:
24 wrz 2004, godz. 10:30