Stepnica: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego- budynek B w miejscowości Łąka, Gmina Stepnica
Numer ogłoszenia: 196985 - 2012; data zamieszczenia: 13.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stepnica , ul. Kościuszki 4, 72-112 Stepnica, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4188521, faks 091 4188580.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego- budynek B w miejscowości Łąka, Gmina Stepnica.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest budowa budynku mieszkalnego, wielorodzinnego, oznaczonego na projekcie zagospodarowania terenu literą B, trzykondygnacyjnego, zawierającego 18 mieszkań. Powierzchnia zabudowy - 466,54 m² Powierzchnia netto(w stanie wykończonym) - 1006,77 m² w tym: pow. użytkowa podstawowa (mieszkań) - 835,98 m² pow. pomieszczeń technicznych i gospodarczych - 38,49 m² pow. ruchu (klatka korytarze wiatrołap) - 132,30 m² Kubatura netto - 3783,36 m³ Powierzchnia netto parteru(w stanie wykończonym) - 344,97 m² Pow. netto 1 i 2 piętra (w stanie wykończonym) - 330,90 m² każde piętro Poziom posadowienia parteru +0,00 = 9,80 m.n.p.m. Szerokość elewacji frontowej 34,80 m Wysokość budynku do kalenicy + 11,00 m Założenie oparte na planie prostokąta, z ryzalitami balkonowymi od strony wschodniej i zachodniej opartymi na słupach, oraz balkonami swobodnie podpartymi od strony południowej. Ściany dłuższych boków wystawione na północ i południe. Od strony północnej zlokalizowano wejście do budynku. Budynek tynkowany, malowany w jasnych kolorach, dach płaski o nachyleniu połaci 15°, kryty gontem bitumicznym. Budynek posiada jedną klatkę schodową, prowadzącą do 6 mieszkań na jednej kondygnacji. Na każdej kondygnacji zaprojektowano pomieszczenia gospodarcze dla każdego z mieszkań, dostępne z komunikacji ogólnej. Pod schodami zaprojektowano pomieszczenie techniczne zawierające tablice i szafy telekomunikacyjne, informatyczne i teletechniczne. Przy wejściu do budynku zaprojektowano pomieszczenie gospodarcze ze złączka do węża dla celów gospodarczych (mycie klatki) Przed budynkiem od strony północnej zaprojektowano miejsca parkingowe w ilości 1 miejsce postojowe na 1 mieszkanie. Typ mieszkania Powierzchnia użytkowa 1 mieszkania [m²] w stanie wykończonym Powierzchnia balkonu (tarasu), [m²] Ilość mieszkań na jednym piętrze Ilość mieszkań w budynku Pow. użytkowa (m²) mieszkań w budynku Typ a 46,82 4,24 2 6 280,92 Typ b 30,23 2,10 2 6 181,38 Typ c 64,90 4,24 2 6 373,68 Łącznie 6 18 835,98 Ilość mieszkań w budynku : 18 Ilość klatek: 1 Ilość kondygnacji: 3 Ilość pomieszczeń gospodarczych , lokatorskich (tzw. komórki): 18 Ilość pomieszczeń gospodarczych i technicznych administracyjnych : 2 1. Budowa wewnętrznej instalacji elektrycznej, wody, kanalizacji sanitarnej i centralnego ogrzewania, gazowej i teletechnicznej. 2. Budowa przyłącza wody i kanalizacji sanitarnej do budynku B. 3. Budowa zewnętrznej instalacji elektrycznej i oświetlenia, 4. Budowa przyłącza telekomunikacyjnego. 5. Budowa zjazdu, dróg wewnętrznych i ukształtowanie terenu. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy konkretnych elementów, wyrobów lub określenia (parametry techniczne) sugerujące wyroby, elementy konkretnych firm, producentów, Wykonawca winien uznać, iż podano produkty przykładowe, a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania elementów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, parametrach technicznych nie gorszych niż przyjęto w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek, wykonawca zobowiązany jest dopełnić formalności związanych z zajęciem pasa drogi nadrzędnej nad drogą graniczną i ponieść ich koszt. Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza po stronie Wykonawcy. Zamawiający żąda kierownika budowy obecnego na budowie w pełnym wymiarze godzin. Szczegółowy zakres określają następujące załączniki do SIWZ: 1. Decyzja pozwolenie na budowę - załącznik nr 1 do SIWZ 2. Projekt budowlany - załącznik nr 2 do SIWZ, 3. BIOZ - załącznik nr 3 do SIWZ, 4. Charakterystyka energetyczna - załącznik nr 4 do SIWZ 5. Konstrukcja - załącznik nr 5 do SIWZ 6. Projekt sanitarny - załącznik nr 6 do SIWZ 7. Projekt instalacja gazowa - załącznik nr 7 do SIWZ 8. Projekt instalacja elektryczna - załącznik nr 8 do SIWZ 9. Projekt instalacja teletechniczna - załącznik nr 9 do SIWZ 10. Projekt zagospodarowanie terenu - załącznik nr 10 do SIWZ 11. Projekt przyłącza wod-kan - załącznik nr 11 do SIWZ 12. Projekt zew. instalacji elektrycznej i oświetlenia terenu - załącznik nr 12 do SIWZ 13.Projekt przyłącza telekomunikacyjnego - załącznik nr 13 do SIWZ 14.Projekt drogowy - załącznik nr 14 do SIWZ 10. STWiOR - załącznik nr 15 do SIWZ 11. Przedmiar robót budowlany - załącznik nr 16 do SIWZ 12. Przedmiar drogowy - załącznik nr 17 do SIWZ 13. Przedmiar instalacje wew. elektryczne - załącznik nr 18 do SIWZ 14. Przedmiar instalacje zew. elektryczne - załącznik nr 19 do SIWZ 15. Przedmiar instalacje CO - załącznik nr 20 do SIWZ 16. Przedmiar instalacja gazowa - załącznik nr 21 do SIWZ 17. Przedmiar instalacje wod-kan - załącznik nr 22 do SIWZ 18. Przedmiar przyłącza wod-kan - załącznik nr 23 do SIWZ 19. Przedmiar kanalizacja teletechniczna - załącznik nr 24 do SIWZ 20. Zakres dla budynku A - załącznik nr 25 do SIWZ Do oferty należy dołączyć kosztorys sporządzony na podstawie przedmiarów robót stanowiących załączniki nr 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 do SIWZ. Z uwagi na fakt, iż wartość zamówienia wyliczana będzie na podstawie kosztorysu, nie można zmieniać treści pozycji zawartych w przedmiarach robót, stanowiących załączniki nr 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.13.40-4, 45.11.12.00-0, 45.22.30.00-6, 45.26.11.00-5, 45.23.32.26-9, 45.31.61.10-9, 45.22.66.00-9, 45.31.00.00-3, 45.31.73.00-5, 45.33.00.00-9, 45.23.10.00-5, 45.32.00.00-6, 45.33.11.00-7, 45.32.10.00-3, 45.33.12.10-1, 45.40.00.00-1, 45.11.12.91-4, 45.11.27.23-9, 43.32.50.00-7, 45.11.27.10-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 70.000,00 zł Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, na rachunek bankowy PKO O/GOLENIÓW 65 1020 4812 0000 0502 0007 7420, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie z kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), - wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć przed terminem składania ofert w osobnej kopercie opisanej jak do przetargu z dopiskiem wadium, w sekretariacie.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie budynków użyteczności publicznej lub zamieszkania zbiorowego (minimum 12 lokali mieszkalnych każdy) o wartości co najmniej 2.000 000,00 złotych netto każda. Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie za zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: kierownik robót ogólnobudowlanych (1 osoba) posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz posiadający co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami będącymi przedmiotem zamówienia. kierownik robót sanitarnych (1 osoba) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadający co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami będącymi przedmiotem zamówienia. Kierownik robót elektrycznych (1 osoba) posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami będącymi przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zmówienia wraz z informacją o kwalifikacjach i ich doświadczeniu oraz oświadczenia, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, kwalifikacje oraz doświadczenie, na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają: - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych); - posiadają ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 mln złotych, Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy oraz opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Propozycje zlecenia części zamówienia podwykonawcom - załącznik nr 26 do SIWZ Zobowiązanie podmiotów trzecich do udostępniania zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia - załącznik nr 30a
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. I Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy 1. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe, b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. 2. Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i niewybuchy, b) wykopaliska archeologiczne nie przewidywane w SIWZ, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.), d) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 4. Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. 5. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1 - 5 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: 1. Zmiany technologiczne, w szczególności: a) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa . e) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji Projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania Dokumentacji Projektowej. Zmiany, o których mowa w lit b - c) mogą być wprowadzane w sytuacjach, odpowiadających przesłankom do udzielenia zamówień dodatkowych, oraz w innych sytuacjach, jednakże w tym ostatnim przypadku zamawiający nie zgodzi się na zwiększenie wynagrodzenia, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Zmiany wskazywane w lit d) będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Każda ze wskazywanych w lit a - d) zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony. 2. Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez Zamawiającego. III. Pozostałe zmiany: a) zmiana obowiązującej stawki VAT: - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę, - jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę, b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami, c) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w pkt. II.1.d)
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stepnica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Stepnica z siedzibą w Urzędzie Gminy w Stepnicy
ul. Kościuszki 4
72-112 Stepnica.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Gmina Stepnica z siedzibą w Urzędzie Gminy w Stepnicy ul. Kościuszki 4 72-112 Stepnica Pokój nr 6 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie