Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Stepnica

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarądzenie Nr 17/05 w sprawie określenia wymagań, jakie musi spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właściciel


Zarządzenie nr 17 / 06

Wójta Gminy Stepnica

z dnia 20 kwietnia 2006 r.

w sprawie: określenia wymagań, jakie musi spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Stepnica

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 oraz z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r.Nr 17, poz. 128) w związku art. 7, ust. 3 i 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. Nr 5, poz. 33 z 2006r.) Rada Gminy Stepnica uchwala, co następuje:

zarządzam jak niżej :

§ 1. 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest zobowiązany:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1, 1a, 2 i 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i spełniający wymogi niniejszego zarządzenia oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać prawo do dysponowania nieruchomością zabudowaną, bazą techniczną wyposażoną w miejsca postojowe dla posiadanych pojazdów,

3) dysponować sprawnymi technicznie pojazdami specjalistycznymi do odbierania i transportu odpadów, których konstrukcja uniemożliwia rozpylanie i rozwiewanie ładunku;

4) prowadzić działalność z zachowaniem odpowiedniego standardu sanitarno-higienicznego i prawidłowego wykonywania usług, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica” oraz zgodnie z wymogami określonymi w niniejszym zarządzeniu;

5) zapewnić właścicielom nieruchomości zakup lub dzierżawę odpowiednich pojemników do zbiórki odpadów komunalnych;

6) wyposażyć właścicieli nieruchomości, z którymi przedsiębiorca posiada podpisaną umowę na odbieranie odpadów komunalnych, a którzy wyrażają chęć segregowania odpadów w odpowiednie urządzenia przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;

7) zapewnić usługi mycia i dezynfekcji pojemników ;

8) posiadać aktualne zezwolenie na transport odpadów;

9) przedłożyć umowę lub pisemne zapewnienie stwierdzające gotowość odbioru nie segregowanych odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych, spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwiania, o których mowa w art.9 ust. 3 i 4 ustawy z 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z poźn. zm.)

10) przedłożyć umowę lub pisemne zapewnienie stwierdzające gotowość odbioru odpadów zbieranych w sposób selektywny w tym odpadów wielkogabarytowych , zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego i odpadów z remontów przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych;

11) oznakować w sposób trwały i widoczny nazwą firmy tabor samochodowy i specjalistyczny;

12) zapewnić gotowość zawarcia umowy odbioru odpadów komunalnych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze wykonywanej działalności;

13) zapewnić organizację świadczonych usług, w taki sposób aby po każdorazowym opróżnianiu pojemników uprzątnięte zostały rozsypane odpady.

2. Przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stepnica:

1) przyjmuje do ścisłego przestrzegania przepisy prawa miejscowego, stanowionego przez Radę Gminy Stepnica , a w szczególności dotyczące utrzymania czystości i porządku w gminie, gospodarki odpadami, ochrony środowiska itp.;

2) zapewnia odbiór wszystkich selektywnie zbieranych rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, z którymi ma zawartą umowę na odbieranie odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwie domowym odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz odpadów z remontów;

3) wykonane usługi musi potwierdzać pisemnie wystawiając zleceniodawcy dokument, który winien zawierać co najmniej imię i nazwisko lub nazwę, adres właściciela oraz adres nieruchomości, z której dokonano odbioru, ilość odebranych odpadów komunalnych oraz datę wykonanej usługi,

4) zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji umów na świadczenie usług objętych zezwoleniem oraz zobowiązany jest do 15 dnia po upływie każdego miesiąca przekazywać Wójtowi Gminy Stepnica wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właścicieli nieruchomości, adres nieruchomości, datę zawarcia lub rozwiązania umowy;

5) zobowiązany jest do składania (do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) Wójtowi Gminy Stepnica informacji dotyczącej:

a. masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych [t] odebranych z terenu Gminy Stepnica,

b. sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych,

c. masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,

d. masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nie składowanych na składowiskach odpadów i sposobów lub sposobu ich zagospodarowania.

§ 2. 1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, jest zobowiązany:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1, 1a i 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i spełniający wymogi niniejszego zarządzenia oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać prawo do dysponowania nieruchomością zabudowaną bazą techniczną, wyposażoną w miejsce postojowe dla posiadanych pojazdów;

3) posiadać pojazd asenizacyjny spełniający wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz. 1617);

4) zapewnić gotowość zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze Gminy Stepnica;

5) oznakować w sposób trwały i widoczny nazwą firmy tabor samochodowy i specjalistyczny;

6) prowadzić działalność z zachowaniem odpowiedniego standardu sanitarno-higienicznego i prawidłowego wykonywania usług, zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie, a w szczególności zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Stepnica” oraz zgodnie z wymoganiami określonymi w niniejszym zarządzeniu;

7) przedłożyć umowę lub pisemne zapewnienie stwierdzające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną;

2. Przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Stepnica:

1) przyjmuje do ścisłego przestrzegania przepisy prawa miejscowego, stanowionego przez Radę Gminy Stepnica, a w szczególności dotyczące utrzymania czystości i porządku w gminie, gospodarki odpadami, ochrony środowiska itp.;

2) zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji umów na świadczenie usług objętych zezwoleniem oraz zobowiązany jest do 15 dnia po upływie każdego miesiąca przekazywać Wójtowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły. Wykaz musi zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właścicieli nieruchomości, adres nieruchomości, datę zawarcia lub rozwiązania umowy;

3) wykonane usługi musi potwierdzać pisemnie wystawiając zleceniodawcy dokument, który winien zawierać co najmniej imię i nazwisko lub nazwę, adres właściciela oraz adres nieruchomości, z której dokonano odbioru, ilość odebranych nieczystości ciekłych oraz datę wykonanej usługi;

4) zobowiązany jest do składania (do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) Wójtowi Gminy Stepnica informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych pochodzących z opróżniania zbiorników bezodpływowych z terenu Gminy Stepnica.

§ 3. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, jest zobowiązany:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1 i 1a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i i spełniający wymogi niniejszego zarządzenia oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać prawo do dysponowania nieruchomością zabudowaną bazą techniczną, wyposażoną w miejsce postojowe;

3) posiadać pojazd przystosowany do przewozu wyłapywanych zwierząt, zapewniający ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi;

4) posiadać specjalistyczny sprzęt pozwalający na humanitarne wyłapywanie zwierząt;

5) zapewnić odpowiednią odzież ochronną dla osób wyłapujących zwierzęta;

§ 4. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, jest zobowiązany:

1) złożyć wniosek o udzielenie zezwolenia, zawierający dane określone w art. 8 ust. 1 i 1a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i spełniający wymogi niniejszego zarządzenia oraz dokonać opłaty skarbowej od wniosku i załączników wg obowiązującej stawki;

2) posiadać prawo do dysponowania nieruchomością wraz z obiektami i urządzeniami technicznymi do prowadzenia działalności objętej zezwoleniem, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie ,a w szczególności posiadać urządzenia, takie jak:

a) w przypadku prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt:

- klatki dla zwierząt,

- pomieszczenia do przeprowadzania kwarantanny bezdomnych zwierząt,

- chłodnie przystosowane do przechowywania zwłok zwierzęcych,

b) w przypadku prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych:

- chłodnie przystosowane do przechowywania zwłok zwierzęcych i ich części,

- urządzenie do spalania zwłok zwierzęcych i ich części,

3) posiadać pojazd przystosowany do przewozu zwierząt, zapewniający ochronę przewożonych zwierząt przed wpływem warunków atmosferycznych;

4) dysponować kadrą posiadającą kwalifikacje do opieki

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Stepnica oraz zamieszczenie na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Stepnica


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Jakub Duszczak

Data wytworzenia:
24 kwi 2006

Osoba dodająca informacje

Jakub Duszczak

Data publikacji:
24 kwi 2006, godz. 10:53

Osoba aktualizująca informacje

Jakub Duszczak

Data aktualizacji:
24 kwi 2006, godz. 10:53