Protokół Nr VI/15 z obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 6 sierpnia 2015 r.
Protokół Nr VI/15
z obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy
z dnia 6 sierpnia 2015 r.
Obradom VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy przewodniczył Ryszard Ławicki Przewodniczący Rady Miejskiej w Stepnicy.
Rozpoczęcie obrad 1600 zakończenie 17 00.
Miejsce obrad - sala konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy w Stepnicy.
stan członków Rady – 15
stan obecnych – 15
stan nieobecnych – 0
Osoby zaproszone na obrady VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy:
Andrzej Wyganowski – Burmistrz Miasta i Gminy Stepnica
Stanisława Rzymczyk – Z-ca Burmistrza
Beata Rogalska – Skarbnik Gminy
Mariola Kwiryng – Sekretarz Gminy
Sołtysi Gminy Stepnica
Porządek obrad
I. Sprawy regulaminowe:
- Stwierdzenie quorum,
- Przyjęcie porządku obrad,
- Przyjęcie protokołu Nr V/15 z obrad V Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 30 czerwca 2015 r.
- Podjęcie uchwał :
1. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica,
2. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica,
3. w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków,
4. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r.
5. w sprawie wyznaczenia kierunków działań burmistrza w sprawie zagospodarowania przestrzennego związanych z rozwojem energetyki opartej na odnawialnych źródłach energii na terenie Gminy Stepnica.
III. Informacja międzysesyjna Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica.
IV. Wnioski i zapytania Radnych.
V. Odpowiedzi na wnioski i zapytania Radnych.
VI. Zamknięcie obrad.
PRZEBIEG OBRAD VI SESJI RADY MIEJSKIEJ W STEPNICY
I. Sprawy regulaminowe:
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej w Stepnicy Ryszard Ławicki.
Na wstępie Przewodniczący obrad przywitał zaproszonych gości, Radnych i Sołtysów, a następnie stwierdził, iż na podstawie listy obecności na stan 15 Radnych obecnych jest 15 Radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych decyzji.
Lista obecności Radnych stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Lista obecności Sołtysów stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Następnie Przewodniczący obrad przedstawił Radnym porządek posiedzenia j.w. będący przedmiotem obrad VI Sesji Rady Miejskiej i zwrócił się z zapytaniem, czy są uwagi do porządku posiedzenia.
Radni nie wnieśli uwag, ani poprawek do porządku obrad.
Porządek obrad bez zmian Radni przyjęli 15 głosami „za”.
Przewodniczący obrad zwrócił się do Radnych z pytaniem, czy są uwagi do protokołu Nr V/15 z obrad V Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 30 czerwca 2015 r.
Radni nie wnieśli uwag, ani poprawek do Protokołu Nr V/15 z obrad Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 30 czerwca 2015 r. Protokół przyjęto 14 głosami „za”, 1 osoba „wstrzymała się ” od głosu.
- Podjęcie uchwał :
1. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica,
Przewodniczący obrad stwierdził, iż projekt uchwały był omawiany na wspólnym posiedzeniu obu komisji i zwrócił się z zapytaniem, czy są uwagi lub pytania do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica.
Rafał Strzelczyk stwierdził , że firma obsługująca gospodarkę wodno - kanalizacyjną ma zyski, a my zgadzamy się na podwyżki i zaproponował, aby firma ponownie złożyła wniosek oraz, aby w uchwale wprowadzić poprawkę zapisu na nie zatwierdzenie taryf /zapis dźwiękowy wypowiedzi na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/.
Skarbnik Gminy odniosła się do wniosku złożonego przez firmę i prowadzenia całej dokumentacji rozliczeniowej dot. wydatków poniesionych na terenie Gminy Stepnica / zapis dźwiękowy wypowiedzi na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/.
Burmistrz Gminy dodał, że firma jeżeli uzyskuje zyski w jakiejś innej gminie to nie może ich przeznaczyć na finansowanie np. naszej gminy, gdyż jest to prawnie niedozwolone.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek Radnego Rafała Strzelczyka o zmianę uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica.
Głosowało 15 radnych:
„za” przyjęciem wniosku Radnego Rafała Strzelczyka głosowało 3 Radnych,
„przeciw” 10 Radnych,
2 Radnych „wstrzymało się „ od głosu.
Wniosek Radnego Rafała Stelczyka został odrzucony.
Radni nie zadawali więcej pytań i nie wnieśli więcej uwag do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica.
Przewodniczący obrad poprosił o stanowiska Komisji ds. Gospodarki i Budżetu i Komisji ds. Społecznych.
Członkowie Komisji ds. Gospodarki i Budżetu oraz członkowie Komisji ds. Społecznych pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica.
Klub Radnych Niezależnych negatywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica.
Radni Uchwałę Nr VI/59/15 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 6 sierpnia 2015 w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica przyjęli:
„za” przyjęciem uchwały głosowało 7 Radnych,
„przeciw” głosowało 3 Radnych,
5 Radnych „wstrzymało się „ od głosu.
Uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Stepnica, stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Wniosek Wodociągów Zachodniopomorskich i korekta do wniosku stanowią załącznik nr 6 do protokołu
2. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica,
Przewodniczący obrad stwierdził, iż projekt uchwały był omawiany na wspólnym posiedzeniu obu komisji i zwrócił się z zapytaniem, czy są uwagi lub pytania do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica.
Radni nie zadawali pytań i nie wnieśli uwag do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica.
Przewodniczący obrad poprosił o stanowiska Komisji ds. Gospodarki i Budżetu i Komisji ds. Społecznych.
Członkowie Komisji ds. Gospodarki i Budżetu oraz członkowie Komisji ds. Społecznych pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica.
Klub Radnych Niezależnych negatywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica.
Radni Uchwałę Nr VI/60/15 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 6 sierpnia 2015 w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica przyjęli:
„za” przyjęciem uchwały głosowało 7 Radnych,
„przeciw” głosowało 3 Radnych,
5 Radnych „wstrzymało się „ od głosu.
Uchwała w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe odprowadzanie ścieków wprowadzanych do kanalizacji zbiorczej obsługiwanej przez Urząd Miasta i Gminy Stepnica, stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
Wniosek i korekta Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica stanowi załącznik nr 9 do protokołu
3. w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków,
Przewodniczący obrad stwierdził, iż projekt uchwały był omawiany na wspólnym posiedzeniu obu komisji i zwrócił się z zapytaniem, czy są uwagi lub pytania do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków.
Radni nie zadawali pytań i nie wnieśli uwag do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków.
Przewodniczący obrad poprosił o stanowiska Komisji ds. Gospodarki i Budżetu i Komisji ds. Społecznych.
Członkowie Komisji ds. Gospodarki i Budżetu oraz członkowie Komisji ds. Społecznych pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków.
Klub Radnych Niezależnych negatywnie zaopiniował projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków.
Radni Uchwałę Nr VI/61/15 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 6 sierpnia 2015 w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków podjęli:
„za” przyjęciem uchwały głosowało 12 Radnych,
„przeciw” głosowało 3 Radnych.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków stanowi załącznik nr 10 do protokołu.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezprzetargowe oddanie w dzierżawę infrastruktury systemu zaopatrzenia w wodę i systemu odprowadzania ścieków, stanowi załącznik nr 11 do protokołu.
4. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r.,
Przewodniczący obrad stwierdził, iż projekt uchwały nie był omawiany na wspólnym posiedzeniu obu komisji i poprosił Skarbnika Gminy o omówienie projektu uchwały.
Skarbnik Gminy wyjaśniła Radnym powód złożenia projektu uchwały oraz omówiła projekt uchwały po stronie dochodów i wydatków / zapis wypowiedzi na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/.
Radni nie zadawali pytań i nie wnieśli uwag do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r.
Radni Uchwałę Nr VI/62/15 Rady Miejskiej w Stepnicy z dnia 6 sierpnia 2015 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r. podjęli :
Głosowało 15 Radnych
„za” przyjęciem uchwały głosowało 15 Radnych.
Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r. stanowi załącznik nr 12 do protokołu.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 r., stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
5. w sprawie wyznaczenia kierunków działań burmistrza w sprawie zagospodarowania przestrzennego związanych z rozwojem energetyki opartej na odnawialnych źródłach energii na terenie Gminy Stepnica,
Przewodniczący obrad powiedział, że projekt uchwały został złożony przez Klub Radnych Niezależnych . Radni otrzymali projekt uchwały wraz z uzasadnieniem, a w dniu dzisiejszym opinię prawną do projektu uchwały i poprosił o zabieranie głosu.
Radny Rafał Strzelczyk wyjaśnił powód przedłożenia projektu uchwały oraz zasadność podjęcia uchwały / zapis wypowiedzi na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/.
W tym miejscu głos zabrał Burmistrz Gminy , który przedstawił swoje stanowisko, następnie głos zabrała Z-ca Burmistrza , która przedstawiła opinię prawną do projektu uchwały / zapis dźwiękowy wypowiedzi na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/.
Rafał Strzelczyk po odniesieniu się do wypowiedzi Burmistrza i Zastępcy Burmistrza / zapis wypowiedzi na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/ zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza, czy Pan Burmistrz zrobi wszystko, żeby nie powstała biogazownia.
W tym miejscu prowadzono dyskusję nt. budowy wiatraków na terenach Natura 2000, przepisów obowiązujących w tym zakresie. W dyskusji udział brali Przewodniczący obrad, Burmistrz Gminy, Radny Rafał Strzelczyk oraz Pani Iwona Krępic, której za pośrednictwem Radnego Rafała Strzelczyka Radni jednogłośnie udzielili głosu / zapis dźwiękowy wszystkich osób które zabrały głos uwierzytelniony został na nagraniu stanowiącym integralną część protokołu/.
Radni nie zadawali więcej pytań i nie wnieśli więcej uwag do projektu uchwały w sprawie wyznaczenia kierunków działań burmistrza w sprawie zagospodarowania przestrzennego związanych z rozwojem energetyki opartej na odnawialnych źródłach energii na terenie Gminy Stepnica.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyznaczenia kierunków działań burmistrza w sprawie zagospodarowania przestrzennego związanych z rozwojem energetyki opartej na odnawialnych źródłach energii na terenie Gminy Stepnica:
Głosowało 15 Radnych
„za” przyjęciem uchwały głosowało 5 Radnych,
„przeciw” głosowało 9 Radnych,
1 Radny „wstrzymał się” od głosu.
W związku z przeprowadzonym głosowaniem projekt uchwały w sprawie wyznaczenia kierunków działań burmistrza w sprawie zagospodarowania przestrzennego związanych z rozwojem energetyki opartej na odnawialnych źródłach energii na terenie Gminy Stepnica został odrzucony.
Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia kierunków działań burmistrza w sprawie zagospodarowania przestrzennego związanych z rozwojem energetyki opartej na odnawialnych źródłach energii na terenie Gminy Stepnica, stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
V. Informacja międzysesyjna Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica.
Krystyna Wrzosek zwróciła się z zapytaniem w sprawie regulaminu PSZOK-u dot. § 8 tj. okazywania dowodu opłat i dowodu potwierdzającego wpłaty za odbiór odpadów w sytuacji kiedy mieszkaniec osiedla wnosi te opłaty w czynszu ( jak ma przedstawić potwierdzenie) oraz osoby, które posiadają nowe dowody osobiste, gdzie nie ma zapisu miejsca zamieszkania jak mają tego dokonać.
Burmistrz Gminy stwierdził, że na tę chwilę nie jest w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ale po przeanalizowaniu Radna otrzyma stosowną odpowiedź.
Radni nie zadawali więcej pytań.
Informacja międzysesyjna Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
VI. Wnioski i zapytania Radnych. VII. Odpowiedzi na wnioski i zapytania Radnych.
Radna Aneta Meszyńska złożyła na ręce Przewodniczącego obrad i Burmistrza wniosek o przeprowadzenie kontroli, który został już przesłany do Najwyzszej Izby Kontroli w Warszawie, Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Warszawie i Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Warszawie. Przewodniczący obrad odczytał Radnym treść wniosku. Wniosek stanowi załącznik nr 16 do protokołu.
VIII. Zamknięcie obrad.
W związku z wyczerpaniem wszystkich tematów porządku obrad Przewodniczący Obrad słowami „Zamykam obrady VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy” zakończył obrady VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy.
Stanowisko Komisji ds. Społecznych i Komisji ds. Gospodarki i Budżetu Rady Miejskiej w Stepnicy stanowi załącznik nr 17 do protokołu.
Stanowisko Klubu Radnych Niezależnych stanowi załącznik nr 18 do protokołu.
Zawiadomienie o obradach VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy stanowi załącznik nr 19 do protokołu.
Nagranie z obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Stepnicy stanowi załącznik nr 20 do protokołu.
Protokół przygotowała Przewodniczący Rady Miejskiej w Stepnicy
Mariola Antoszczyk Ryszard Ławicki
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
protokół nr VI-2015.pdf (PDF, 482.71Kb) | 2015-10-12 09:15:43 | 279 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mariola Antoszczyk Data wytworzenia:
12 paź 2015
Osoba dodająca informacje
Mariola Antoszczyk Data publikacji:
12 paź 2015, godz. 09:15
Osoba aktualizująca informacje
Mariola Antoszczyk Data aktualizacji:
30 mar 2016, godz. 12:13